Uitgebreide gebruiksaanwijzingen staan in de gebruikershandleiding.
[. . . ] De bedieningshendels met proportionele druk verminderen onnodig gebruik van kracht terwijl een nauwkeurige bediening verzekerd is. De brede vensters laten een uitstekend zicht toe in alle richtingen.
Ontwerp met laag geluidsniveau
. De Robex 7A-reeks werd ontworpen met aandacht voor lagere geluidsniveaus. De engineering van Hyundai zorgde ervoor dat de geluidsniveaus binnen en buiten op een minimum blijven. [. . . ] Debietonderbrekingssysteem
In de afwerkingsmode verlaagt het max. Debietonderbrekingssysteem het pompdebiet, waardoor een soepele bediening van de machine mogelijk wordt.
Hydraulische demper in het rijpedaal
Verbeterde bediening en het gebruik van absorberend materiaal vermindert schokken bij starten en stoppen van de rijbeweging.
3 GEBRUIKERSMODUS M-modus: Maximumvermogen U-modus: Voorkeursinstelling van bestuurder voor het vermogen wordt in het geheugen opgeslagen.
R450LC-7A_new_nl
23-08-2007
11:57
Pagina 9
CUMMINS QSM11 Motor
Deze 4-takt, 6 cilinder dieselmotor met turbolader en laadluchtkoeling wordt geconstrueerd voor vermogen, betrouwbaarheid, zuinigheid en lage emissies. Deze motor voldoet aan de emissievoorschriften volgens Tier III.
Legt de norm vast qua proper, efficiënt vermogen
De QSM maakt gebruik van geavanceerde elektronica om aan de zwaarste emissienormen te voldoen zonder aan iets in te boeten. Uitzonderlijk laag brandstofvebruik, duurzaamheid, betrouwbaarheid en de hoogste vermogen-gewichtsratio in haar klasse zijn nog steeds de typische QSM-eigenschappen. Bovendien draait de QSM nu stiller en properder. De QSM-motor is uitgerust met een krachtige elektronische regelmodule (ECM). Met behulp van signalen, ontvangen van over de hele motor verspreide sensoren, regelt deze module het ontstekingstijdstip en wordt brandstof naar de motor gedoseerd. De methode van brandstofinspuiting reduceert het geluidsniveau, terwijl de reactiviteit van de motor beter en het brandstofverbruik lager is.
Hoger vermogen
Versterkte bak en bakmechanisme
Een afgedicht en instelbaar bakmechanisme zorgt voor minder sluitage van pennen en bussen evenals een stillere werking. Deze uitvoering houdt duurzaamheid en slijtagebestendige eigenschappen van het bakmechanisme in. Extra versterkingsplaten ter plaatse van de snijkanten, tesamen met het gebruik van dikker staal en versterkingsplaten onderaan maken dit tot een uitstekend werktuig.
Een sterke en stabiele onderwagen
Het versterkte, kokervormige frame is volledig gelast met stalen onderdelen die een hoge sterkte en een lage spanning hebben. Dit garandeert veiligheid en weerstand tegen stoten bij het rijden op oneffen terrein en het werken op natte werven. Het gebruik van stalen panelen met een hoge treksterkte en uiterst duurzame boven- en onderrollers en rupskettingbeschermers verhoogt de levensduur van de onderwagen. De lange onderwagen bevat componenten voor een robuuste machine. De middenwagen van het X-benige type werd integraal gelast, voor een maximale sterkte en duurzaamheid.
Krachtige en nauwkeurige zwenkbediening
Verbeterde schokdempende eigenschappen maken het stoppen van de zwenkbeweging tot een nauwkeurige en soepele actie.
Kettinggeleiding en spanners
Een duurzame kettinggeleiding houdt de kettingschakels op de plaats. Het afstellen van de ketting gebeurt gemakkelijk met standaard smeervetcilinder als kettingspanners en schokdempende veren. (Volledige kettinggeleiding: in optie) HYUNDAI GRONDVERZETMACHINES 08 /
09
R450LC-7A_new_nl
23-08-2007
11:57
Pagina 10
Robex 450LC-7A
Volledig openslaande deuren en een sluitsysteem met één enkele sleutel bieden gemakkelijk toegang voor onderhoud.
Betrouwbaarheid en onderhoud
Zijkap die links en rechts openzwaait
De gemakkelijke toegang tot vitale onderdelen verleent een onbeperkt overzicht en maakt een gemakkelijk onderhoud en een gemakkelijke reparatie mogelijk.
Gemakkelijk bereikbare motoronderdelen
Het koel- en voorverwarmingssysteem zijn voorzien om optimaal en onmiddellijk te werken, waarbij een lagere levensduur voor de motoronderdelen en hydraulische componenten verzekerd is. De onderwagen bestaat onder andere uit gesmeerde rollers, leiwielen, kettingspanners met schokdempende veer, kettingwielen en ketting met rupsplaat met dubbele of drievoudige ribben. Omschrijving R450LC-7A R450-7A Middenframe X-beenuitvoering Rupsbandframe Pentagone kokeruitvoering Aantal grondplaten per kant 53 49 Aantal draagrollen per kant 2 2 Aantal kettingrollen per kant 9 7 Aantal kettinggeleiders per kant 2 2
Giek: 2-170 x 120 x 1570 mm (6. 7" x 4. 7" x 61. 8") Arm: 1-185 x 125 x 1820 mm (7. 3" x 4. 9" x 71. 7") Bak: 1-160 x 110 x 1370 mm (6. 3" x 4. 3" x 53. 9")
Aandrijvingen en remmen
Aandrijfmethode Aandrijfmotor Overbrenging Max. rijsnelheid (hoog) / (laag) Berijdbare helling Parkeerrem Volledig hydrostatisch Axiale plunjermotor, in-shoedesign Planeetwieloverbrenging 385 kN (84, 800 lbf) 5, 0 km/u (3. 1 mph) / 3, 2 km/u (2. 0 mph) 35°(70 %) Natte lamellenrem
Bedrijfsgewicht (bij benadering)
Bedrijfsgewicht inclusief giek van 7060 mm (23'2"), arm van 3380 mm (11'1"), 2, 15 m3 (2. 81 yd3) bak SAE-profiel smeermiddelen, koelmiddel en volle brandstoftank, hydrauliektank en de standaarduitrusting. Gewicht van de hoofdcomponenten Bovenwagen Contragewicht Giek (met armcilinder)
8710 kg (19, 200 lb) 9200 kg (20, 280 lb) 3910 kg (3, 910 lb)
Bedieningselementen
Door voordruk aangestuurde joysticks en pedalen met afneembare hendel zorgen voor een makkelijke en moeiteloze bediening. Bedieningselement Rijden en sturen Motortoerentalregeling Buitenverlichting Twee joysticks met één veiligheidshendel (links): zwenken en arm, (rechts): giek + bak (ISO-patroon) Twee hendels met pedalen Elektrisch, draaiknoptype Twee lampen gemonteerd op de giek, een onder het batterijcompartiment
Bedrijfsgewicht
Model Rupsplaat Mm (in) 600 700 750 800 900 (24) (28) (30) (32) (36) Rupsplaat (drie ribben) Mm (in) 45200 (99, 700) 45700 (100, 800) 46000 (101, 400) 46300 (102, 100) 46800 (103, 200) 43800 (96, 600) Bedrijfsgewicht MPa (psi) 0, 077 0, 067 0, 063 0, 059 0, 053 (11. 09) (9. 67) (9. 10) (8. 53) (7. 68)
R450LC-7A
R450-7A
Standaarduitrusting
600 (24)
0, 082 (11. 80)
R450LC-7A_new_nl
23-08-2007
11:57
Pagina 13
Hulpstukken
Bakken
SAE-profiel m3 (yd3)
1, 38 (1. 80)
1, 65 (2. 16) 1, 84 (2. 41) 2, 15 (2. 81)
2, 56 (3. 35)
2, 79 (3. 65) 3, 03 (3. 96)
2, 20 (2. 88) 1, 80 (2. 35) 2, 20 (2. 88)
2, 43 (3. 18) 3, 20 (4. 19)
Bakinhoud m3 (yd3) SAE-profiel CECE-profiel 1, 38 (1. 80) 1, 65 (2. 16) 1, 84 (2. 41) 2, 15 (2. 81) 2, 56 (3. 35) 2, 79 (3. 65) 3, 03 (3. 96) 2, 20 (2. 88) 1, 80 (2. 35) 2, 20 (2. 88) 2, 43 (3. 18) 3, 20 (4. 19) 1, 20 (1. 57) 1, 44 (1. 88) 1, 60 (2. 09) 1, 85 (2. 40) 2, 20 (2. 90) 2, 40 (3. 14) 2, 60 (3. 40) 1, 80 (2. 35) 1, 50 (1. 96) 1, 80 (2. 35) 2, 10 (2. 75) 2, 80 (3. 66)
Breedte mm (in) Zonder zijmessen 1100 (43. 3) 1350 (53. 1) 1420 (55. 9) 1610 (63. 4) 1870 (73. 6) 2020 (79. 5) 2170 (85. 4) 1810 (71. 3) 1560 (61. 4) 1810 (71. 3) 1860 (73. 2) 2080 (81. 9) Met zijmessen 1250 (49. 2) 1500 (59. 1) 1570 (61. 8) 1760 (69. 3) 2020 (79. 5) 2170 (85. 4) 2320 (91. 3) -
Aanbeveling in mm(ft. in) Gewicht kg (lb) 1360 (3000) 1550 (3420) 1590 (3510) 1740 (3840) 1970 (4340) 2100 (4630) 2140 (4720) 2160 (4760) 2090 (4610) 2255 (4970) 2330 (5140) 2790 (6150) Giek Arm 2400 (7' 10") 2900 (9' 6") 7060 (23' 2") 3380 (11' 1") 4000 (13' 1") 4500 (14' 9") 6550 (21 ' 6") 2400 (4' 10") 9 000 (29' 6") 5850 (19' 2")
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
: Standaardbak : Heavy-duty : Rotsbak heavy-duty
: Geldt voor materialen met dichtheid van 2000 kg/m3 of minder : Geldt voor materialen met dichtheid van 1600 kg/m3 of minder : Geldt voor materialen met dichtheid van 1100 kg/m3 of minder
Armen
Giek en armen zijn volledig gelast, met lage spanning, kokervormig ontwerp. 7060 mm (23' 2"); 6550 mm (21' 6"); 9000 mm (29' 6") giek en 2400 mm (7' 10"); 2900 mm (9' 6"); 3380 mm (11' 1"); 4000 mm (13' 1"); 4500 mm (14' 9"); 5850 mm (19' 2") armen zijn verkrijgbaar. [. . . ] reikwijdte
3. 0m (10. 0ft)
5. 0m (15. 0ft)
7. 0m (25. 0ft)
9. 0m (30. 0ft)
11m (35. 0ft)
13. 0m (45. 0ft)
Inhoud
Reikwijdte
m (ft)
*4, 090 *9, 020 *3, 970 *8, 750 *3, 980 *8, 770 4, 080 8, 990 3, 950 8, 710 3, 980 8, 770 4, 200 9, 260 *4, 460 *9, 830 *4, 330 *9, 550 *3, 840 *8, 470 3, 170 6, 990 2, 520 5, 560 2, 120 4, 670 1, 880 4, 140 1, 760 3, 880 1, 760 3, 900 1, 890 4, 170 2, 180 4, 810 2, 750 6, 060 *3, 840 *8, 470 13. 54 (44. 4) 14. 55 (47. 7) 15. 20 (49. 9) 15. 55 (51. 0) 15. 61 (51. 2) 15. 39 (50. 5) 14. 87 (48. 8) 14. 02 (46. 0) 12. 76 (41. 9) 10. 94 (35. 9)
Grondniveau
-2. 0m -5. 0ft -4. 0m -15. 0ft -6. 0m -20. 0ft -8. 0m -25. 0ft -10. 0m -35. 0ft
OPMERKINGEN
*10, 680 *23, 550 *13, 660 *30, 120 *17, 110 *37, 720 *18, 070 *39, 840
*10, 680 *23, 550 *13, 660 *30, 120 *17, 110 *37, 720 *18, 070 *39, 840
*16, 110 *35, 520 *16, 240 *35, 800 *16, 760 *36, 950 *17, 510 *38, 600 *15, 620 *34, 440 *12, 490 *27, 540
14, 690 32, 390 13, 060 28, 790 12, 460 27, 470 12, 370 27, 270 12, 590 27, 760 *12, 490 *27, 540
*10, 460 *23, 060 *11, 880 *26, 010 *12, 370 *27, 270 *12, 180 *26, 850 *11, 180 *24, 650 *9, 140 *20, 150 *5, 220 *11, 510
8, 870 19, 550 7, 920 17, 460 7, 370 16, 250 7, 160 15, 790 7, 200 15, 870 7, 480 16, 490 *5, 220 *11, 510
*6, 790 *14, 970 *7, 790 *17, 170 *8, 600 *18, 960 *9, 040 *19, 930 *8, 990 *19, 820 *8, 300 *18, 300 *6, 630 *14, 620
6, 540 14, 420 5, 880 12, 960 5, 320 117, 320 4, 930 10, 870 4, 750 10, 470 4, 750 10, 470 4, 960 10, 930
*4, 790 *10, 560 *5, 170 *11, 400 *5, 700 *12, 570 *6, 260 *13, 800 *6, 740 *14, 860 6, 930 15, 280 6, 800 14, 990 *6, 180 *13, 620
*4, 790 *10, 560 4, 780 10, 540 4, 420 9, 740 4, 040 8, 910 3, 700 8, 160 3, 460 7, 630 3, 330 7, 340 3, 360 7, 410
*2, 310 *5, 090 *3, 890 *8, 580 *4, 980 *10, 980 *5, 280 *11, 640 5, 370 11, 840 5, 220 11, 510 *4, 160 *9, 170
*2, 310 *5, 090 3, 200 7, 050 3, 010 6, 640 2, 800 6, 170 2, 600 5, 730 2, 460 5, 420 2, 420 5, 360
1. Hefvermogen gebaseerd op SAE J1097, ISO 10567. Hefvermogen van de Robex-reeks niet groter dan 75% van de kiplast met de machine op stevige, vlakke ondergrond of 87% van vol hydraulisch vermogen.
3. Het lastpunt is een haak (standaarduitrusting) op de achterzijde van de graafbak. [. . . ]