Uitgebreide gebruiksaanwijzingen staan in de gebruikershandleiding.
[. . . ] Gebruiksaanwijzing
DPC6430 DPC6431 DPC7330 DPC7331 DPC8131 DPC8132
Belangrijk:
Lees voor de eerste inbedrijfname deze gebruiksaanwijzing zorgvuldig door en neem alle veiligheidsvoorschriften in acht. Gebruiksaanwijzing zorgvuldig bewaren!
Hartelijk dank voor uw vertrouwen!
U hebt een moderne scheidingsslijpmachine van MAKITA gekocht. Evenals de MAKITA motorzagen zijn ook de MAKITA scheidingsslijpmachines met speciaal geconstrueerde motoren met grote capaciteit en voldoende prestatiegewicht uitgerust, dat wil zeggen, dat zij een uitstekend motorvermogen bij laag gewicht hebben. Andere voordelen van de MAKITA scheidingsslijpmachines: · robuust gebouwd en zeer betrouwbaar. [. . . ] EN 1454 - Beugelgreep (vrijloop / nominaal spiltoerental) m/s2 - Handgreep (vrijloop / nominaal spiltoerental) m/s2 Type Carburateur (Membraancarburateur) Type Ontsteking (met toerentalbegrenzing) Bougie Type Elektrodenafstand mm Brandstofverbruik bij max. ISO 8893 kg/h SpeciÞek verbruik bij max. ISO 8893 g/kWh Inhoud brandstoftank l Mengverhouding (brandstof : 2-taktolie) - bij gebruik van MAKITA olie - bij gebruik van andere olie (kwaliteitsklasse JASO FC of ISO EGD) - bij gebruik van Aspen Alkylat (2-taktbrandstof) mm Scheidingsschijf voor max. 80 m/s 2) 5) mm Spildoorsnede mm V-riem nr Gewicht (tanks leeg, zonder scheidingsschijf) kg
DPC6430
DPC6431
DPC7330
DPC7331
64 47 37 3, 3 4, 0 2. 500 3. 800 9. 350 ± 145 4. 300 97 109 6/5 8/6
73 50 37 4, 2 5, 0 2. 500 3. 800 9. 350 ± 145 4. 300 99 110 7/6 8/7
WALBRO WJ-123 electronisch NGK BPMR 7A / BOSCH WSR 6F / CHAMPION RCJ 6Y 0, 5 0, 5 1, 65 2, 1 500 500 1, 1 1, 1 50:1 50:1 50:1 (2%) 300 / 20, 0 / 5 3) 350 / 20, 0 / 5 3) 350 / 25, 4 / 5 3) 20, 0 (25, 4) 5) 965 300 470 9, 7 9, 9 50:1 50:1 50:1 (2%) 300 / 20, 0 / 5 3) 350 / 20, 0 / 5 3) 350 / 25, 4 / 5 3) 20, 0 (25, 4) 5) 965 300 470 9, 8 10
DPC8131 Cilinderinhoud cm3 Boring mm Slag mm Maximaal vermogen kW Maximale koppel Nm Stationair toerental 1/min Koppel toerental 1/min Reguleertoerntal 1/min Nominaal toerental van de spil 1/min dB (A) Schalldruckpegel LpA eq nach EN 1454 1) 4) dB (A) Schalleistungspegel LWA eq nach EN 1454 1) Trillingen ah, w vlgs. EN 1454 - Beugelgreep (vrijloop / nominaal spiltoerental) m/s2 - Handgreep (vrijloop / nominaal spiltoerental) m/s2 Type Carburateur (Membraancarburateur) Type Ontsteking (met toerentalbegrenzing) Bougie Type Elektrodenafstand mm Brandstofverbruik bij max. ISO 8893 kg/h SpeciÞek verbruik bij max. ISO 8893 g/kWh Inhoud brandstoftank l Mengverhouding (brandstof : 2-taktolie) - bij gebruik van MAKITA olie - bij gebruik van andere olie (kwaliteitsklasse JASO FC of ISO EGD) - bij gebruik van Aspen Alkylat (2-taktbrandstof) mm Scheidingsschijf voor max. 80 m/s 2) 5) mm Spildoorsnede mm V-riem nr Gewicht (tanks leeg, zonder scheidingsschijf) kg
1) 2)
DPC8132 81 52 38 4, 5 5, 2 2. 500 3. 800 9. 350 ± 145 3. 750 98, 3 108 5, 6 / 6, 3 8, 8 / 6, 0
81 52 38 4, 5 5, 2 2. 500 3. 800 9. 350 ± 145 4. 300 98, 3 108 5, 6 / 6, 3 8, 8 / 6, 0
WALBRO WJ-123 electronisch NGK BPMR 7A / BOSCH WSR 6F / CHAMPION RCJ 6Y 0, 5 0, 5 2, 3 2, 3 500 500 1, 1 1, 1 50:1 50:1 50:1 (2%) 350 / 20, 0 / 5 3) 350 / 25, 4 / 5 3) 20, 0 (25, 4) 5) 965 300 490 10, 0 50:1 50:1 50:1 (2%) 400 / 20, 0 / 5 3) 400 / 25, 4 / 5 3) 20, 0 (25, 4) 5) 965 300 480 10, 6
Opgaves houden in gelijke delen rekening met de bedrijfstoestanden stationair en maximum toerental. 4) Op de werkplek (voor het bedienergehoor). 11
Benaming van de onderdelen (de afbeelding toont het model DPC7331)
3
4
5
6
7
2 1 8
26
9
14
13 12
11
10 15 16
25 24 23
DPC7331
2008 123456
EMI OFB 973108
17 18 19 20
Typeplaatje (12) Bij bestellen van reserveonderdelen opgeven!Serienummer Bouwjaar
22045 Hamburg, Germany
22
21
XXX. XXX. XXX
Typ 394
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Handgreep Filterdeksel voor luchtÞlter en bougiestekker Dekselvergrendeling Beugelgreep Geluiddemper Beschermkap Greep Instelschroef voor V-snaariemspanning Bevestigingsmoeren Standvoet Openingen voor carburateurinstelling Typeplaatje Brandstoftank met handbeschermer
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Decompressieklep Startergreep Luchtaanzuigopening Combischakelaar "Start/Stop" (I/O), choke Sperknop voor half-gas Veiligheids-sperknop Gashendel Tankdop (brandstof) Starterhuis Scheidingsschijf Bevestigingsschroef van de scheidingsschijf Spanschijf Tegenhoudopening
12
INBEDRIJFNAME
LET OP:
Bij alle werkzaamheden aan de scheidingsslijper onvoorwaardelijk de motor uitschakelen, de bougiestekker eraf trekken en beschermende handschoenen dragen!
LET OP:
De scheidingsslijper mag eerst na complete montage en controle worden gestart.
Gebruik voor de navolgende taken het meegeleverde montagegereedschap: 1. Schroevedraaier voor carburateurinstelling 4. Adapterring (niet algemeen in de levering inbegrepen) De scheidingsslijper op een stabiele ondergrond plaatsen en de volgende stappen voor het monteren van de scheidingsschijf uitvoeren:
Alleen voor de modellen DPC8131 en DPC8132 Geen luchtÞlter gemonteerd!
Geolied schuimÞlter (voorÞlter) voor de ingebruikname aanbrengen, zoals getoond op de afbeelding hiernaast!Daarvoor het Þlterdeksel afnemen (zie hoofdstuk , , LuchtÞlter reinigen/vervangen"). Het schuimÞlter goed in de verpakking kneden, alvorens het aan te brengen; daarna de verpakking verwijderen.
Shema
Scheidingsschijf monteren
Scheidingsschijf op beschadiging controleren, zie VEILIGHEIDSTIPS bladzijde 6. Schroef (9) eruitdraaien en spanschijf (8) wegnemen. Scheidingsschijf (5) op as (7) schuiven. Opmerking: Het binnengat van de scheidingsschijf moet exact op de as passen. Een groter binnengat moet met een adapterring (*) worden aangepast.
Let op de draairichting van de scheidingsschijf, als deze op de schijf gemarkeerd is.
Spanschijf (8) op de as schuiven, schroef (9) erindraaien en met de hand vastschroeven. Draai de scheidingsschijf langzaam, tot in de afdekking van het snijverlengstuk (10) de vastzetopening van de V-riemsnaarschijf te zien is. De haakse schroevedraaier (2) geheel erinduwen. De schroef met combisleutel (1) vast aandraaien. [. . . ] Schade als gevolg van een onjuiste carburateurinstelling. Duidelijke overbelasting door aanhoudende overschrijding van de maximaal toegestane belasting. Gebruik van niet originele MAKITA scheidingsschijven. Gebruik van geweld, onoordeelkundige behandeling, misbruik of ongevallen. [. . . ]